.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
40 درصد روستاهاي مازندران فاقد آب آشاميدني سالم

مدير عامل آب و فاضلاب روستايي مازندران گفت: 40 درصد روستاهاي مازندران فاقد آب آشاميدني سالم هستند.

به گزارش فارس ، محمدحسين برزگر دوشنبه شب در نخستين جلسه شوراي اداري بخش هزار جريب نكا در روستاي چلمردي دهستان استخرپشت هزار جريب نكا اظهار داشت: با توجه به عملكرد مناسب دولت در بخش روستايي، اعتبارت راه روستايي در هزارجريب نكا از50 ميليارد ريال سال 84 به 290 ميليارد ريال در سال گذشته رسيده كه شش ‌برابر شده است.
وي گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر 3 هزار و 100 روستاي مازندران با مشكل آبرساني مواجه‌اند بايد با اتخاذ تصميم مناسب دراين راستا اقدام شود.
مدير عامل آبفاي روستايي مازندران درباره اعتبارت هزينه شده در روستاهاي نكا اظهار داشت: در سال گذشته با 9 پروژه 12 ميليارد ريال هزينه شده كه در سال جاري بنا‌ست 14 پروژه با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال عملياتي شود.
برزگر در ادامه افزود: اميدواريم در سال جاري با استفاده از همت والاي روستاييان و همكاري همه جانبه آنان بتوانيم اعتبارات بيشتري را جذب و براي آنان هزينه كنيم.
وي درباره مجتمع آبرساني ارم اظهار داشت: اين مجتمع در حال پيگيري و مطالعه است كه با اتمام مطالعه و عملياتي شدن آن 127 روستاي منطقه نكا از آب سالم آشاميدني برخوردار مي‌شوند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران نيز در اين جلسه گفت: متقاضيان دامداري و كشاورزي در روستاهاي نكا بدون سقف تسهيلات دريافت مي‌كنند.
عنايت‌الله تورنگ افزود: تغيير الگوي كشت در منطقه هزار جريب نكا از ضروريات منطقه براي شكوفايي است و بايد دقت نظر بيشتري اعمال شود.
وي اظهار داشت: گياهان دارويي، سياه ريشه، زراعت چوب و گردو از جمله زراعت مورد نياز و جوابگوي اين منطقه است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران خاطر‌نشان كرد: تلفيقي از كشت گياهان دارويي و درخت در منطقه‌ بسيار مناسب ‌و اين منطقه مستعد اين نوع كشت جايگزين كشت گندم و جو است.
تورنگ افزود: در نظر داريم كه مزارع شيبدار را تبديل به باغ‌هاي سيب و كشت علوفه و زراعت چوب اختصاص دهيم كه در همين باره 15 هكتار از اراضي منطقه زير پوشش اين طرح واقع شده است و بر اساس رضايتمندي مردم ساير مزارع نيز از آن بهره‌مند مي‌شوند.
وي درباره توسعه دامپروري در منطقه يادآور شد: با اعطاي تسهيلات، كمك آموزشي‌ها و كلاس‌هاي ترويجي، تسهيلات صندوق مهر امام رضا(ع) مي‌توان بسياري از مشكلات منطقه را رفع كرد.
تورنگ ادامه داد: دامداران ما از اين پس نگراني علوفه براي دام‌هاي خود را نداريم و سازمان علوفه يارانه‌اي با 50 درصد تخفيف در اختيار آنان قرار مي دهد.
وي گفت: از محل اعتبارات خشكسالي هزار تن جو و كنسانتره براي كمك به دامداران منطقه اختصاص يافته است كه با قيمت هزار و 900 ريال بين آنان توزيع شده و رضايتمندي بالايي را ايجاد كرده است.
تورنگ درباره اعتبارات اختصاص يافته در بخش خشكسالي سال گذشته به منطقه هزار جريب نكا بيان داشت: بيش از 20 ميليارد ريال به اين امر اختصاص يافته است كه در همين راستا از اين اعتبارت 35 ميليون ريال از محل اعتبارت بلاعوض اختصاص يافته است.
معاون برنامه‌ريزي و آمار تربيت‌بدني مازندران نيز در اين نشست سرانه ورزشي شهر نكا را دو برابر ساري اعلام كرد و گفت: در امر توسعه فضاهاي ورزشي در دولت اميد، كارهاي اساسي و زيربنايي مناسبي صورت گرفته و سرانه ورزشي ما از چند سانتي‌متر به بيش از 6 هزار سانتيمتر‌مربع براي هر فرد در مازندران رسيده است.
كسري منوچهري افزود: با فعاليت و ساخت و ساز مناسب فضاهاي ورزشي در نكا، سرانه ورزشي روستايي نكا نزديك به مركز استان شهرستان ساري است كه اين مسئله از خير و بركت توجه دولت و مسئولان و مردم به امر ورزش و سلامت جسم و جان است.
اين مسئول ورزشي بيان داشت: در برنامه چهارم توسعه، افزايش سرانه ورزشي براي كشور درنظر گرفته شده‌ كه از سوي سازمان نيم متر مربع در نظر گرفته شده و اكنون سرانه مازندران به بيش از نيم متر رسيده است و از اين لحاظ به خود مي‌باليم.
منوچهري خاطرنشان كرد: محدوديت زمين در مازندران از جمله مشكلاتي است كه در راستاي احداث فضاهاي ورزشي در استان با آن مواجه هستيم كه اين مسئله در هزارجريب نكا با استفاده از طرح ضربتي و مشاركتي و در صورت واگذاري زمين در سه روستاي شيت، زيارتكلا و استخرپشت احداث مي‌شود.
وي ادامه داد: در شهرستان نكا 38 مورد درخواست زمين براي امر ورزش اختصاص يافته كه 18 مورد آن در بخش هزار جريب نكا واقع شده كه اميدواريم با همكاري منابع طبيعي، موافقت احداث و ساخت و ساز اجرايي شود.
منوچهري در پايان افزود: آمار ساخت و ساز در امر ورزش از چند‌ سال به شش تا هفت ماه كاهش يافته و اين مسئله تحول عظيم در بخش ورزش است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.